...samlare

Moomin mug Winter BonfireEn "passion" jag har är mina muminmuggar. Har mååååååååååååååååånga!
Började när jag fick en mugg i paket 1993, sen har det rullat på. Tror jag har närmare 30 stycken. Ser det också som en "livräddare" om det skulle bli ekonomiskt kaos. Vissa muggar har ett hiskligt högt andra hands värde. En mugg har jag sett säljas för närmare 6000kr. Galet mycket pengar! Tyvärr fattas den muggen i min samling...suck! Millenium muggen (den har jag) går också fint på tradera. Lustigt egentligen att jag samlar på just mumin muggar...har aldrig varit ett stort fan av mumin historien...tyckte som barn att de var jätteläskiga. Men muggarna är superfina. Kaffet smakar extra gott i en muminmugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0