...grå november

Jaha, det var då dax att dela med sig av sin gråa vardag. Natten som paserade gav allt utom skön djup sömn, vi vaknade, både man och barn, i omgångar och tittade på klockan...låg och småpratade/surrade. Också katten var konstig...bankade på sovrumsdörren för uppmärksamhet...men hade ingen lust att gå ut som brukligt nattetid.  Kan det ha varit fullmåne? Trots lite sömn studsade barnen glada ur sängen... för lite frukostmys. I praktiken innebär det  att barnen dricker mjölk alt juice...samt "tittar" på smörgåsen. Något jag inte förstår är att om jag går upp en timme tidigare än vad jag brukar så blir de dagar mer stressiga än vanligt...kanske är det optimisten i mig som gör att hela morgonbestyret går på halvfart? Nåväl efter frukostmys kastas vi ut i verkligen, bort från vår lilla familjekokong, ut till grå regnig november rusk och till dagis/jobb.

Bristen av sömn har ändå gjort sig påmind... idag skulle jag för jobbets räkning åka in till stan för diverse ärenden. Så jag åker in till stan, letar parkering och mynt till parkeringsautomaten. Hoppar ur bilen och betalar parkeringen och går sedan och gör ärenden. 1 timme senare sitter jag åter i bilen på parkeringsplatsen..startar bilen och ska precis till att åka då jag ser en lapplisa närma sig...vilken tur att man inte chansade, hann jag tänka  och såg då att parkeringsbiljetten saknades i framrutan på bilen. Gissa vart den låg...jo i min ficka.
Vilken tur att någon inte hunnit "lappa" bilen. Summa sumarum, inte en sån grå dag trots allt!!!

Kommentarer
Postat av: Linda S

Välkommen till bloggvärlden syster yster.

Nu får du allt ta o pynta bloggen lite så den blir lite färglaer!! Kom på vad ja vill ha av dig i julklapp, en nya kalender.. såndär stor så ja kan skriva mkt och viktigt att den gäller hela 2009:)

Tack! nu ska ja måla haha! Puss

2008-11-11 @ 17:15:40
URL: http://shabbyshic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0