...tjock, tjockare...tjockast!

En hysterisk morgon! Frukost framför bolibompa ska härmed förbjudas under vardagar. Inte för att jag har något emot bolibompa, tvärtom bästa kanalen. Mina barn blir så inne i tvn att de glömmer tid och rum...slutar med STRESS och jag verkligen HATAR att stressa mina barn. Nåväl, i kamp mot tiden fick jag mer eller mindre tvinga på kläder. Värst är ytterkläderna, varför är de alltid svårast att få på? Då min femårings favorit jacka absolut var tvungen att tvättas tog jag fram en annan ärvd jacka, oj oj vilka starka känslor inför jackbytet. Den var ful, löjlig och man såg minsann jätte tjock ut i den jackan, enligt femåringen. Jag blir rädd, ska en femåring säga så om sig själv, ha en sådan sned bild av sitt utseende. Ska tilläggas att vår femåring är smal och jätte lång för sin ålder och hon får ofta höra att hon ser äldre ut. På dagis berättade en av fröknarna att hon hört femåringarna prata om vem som var tjockast. Då var jag tvungen att berätta att jag hört när de lekt med dockor och diskuterat dockornas utseende. Vissa var tjocka (gamla barbie och Cindy dockor) och vissa var minsann inte så fina p.g av för lite smink och dessa ratades. Ska då en Bratz docka vara idealet? Hur mycket man än försöker prata om att människor är olika/lika till kropp och själ så är det svårt att göra sig hörd i surret från omvärden. Man kan bara försöka att övertyga om att de duger och är älskade för den de är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0