...pyssel tider!

konstnärs kollektiv...konsnärinna...

Ledig morgon...som vanligt vaknar lilleman tidigt, som han brukar när vi är lediga! I vanliga fall, dvs dagis dagar, får man väcka honom. Faktiskt kommer jag ihåg att jag var likadan själv, väckte mamsen och papsen var eviga lördags morgon...super tidigt! Denna dagen ska bl.a. gå i lekens tecken  samt så bör det städas undan en del bråte. Jag har pyssel unger, som sprider pyssel och papp i hela huset. Också denna egenskap har de fått från mig, har alltid pysslat. Som liten älskade jag lim och tejp, precis som min dotter. Vet inte hur många limstift eller tejprullar som köpts bara sista halvåret. Ändå finns det aldrig någon när man som bäst behöver det. 
 
Som sagt så ska det lekas idag, men det blir nog lite pyssel också. Dottern pratade om julklappar, att hon skulle göra några till sina familjemedlemmar. Jepp, kanske jag skulle hitta på något jag med, julpyssel kanske.

Syrran frågade vad jag vill ha i julklapp, en tavla svarade jag...gjord av henne! He, he kanske lite chabby chic stil...
Egentligen vill jag inte ha något ...förutom en komplettering till min mumin mugg samling. Så, den som har lust att köpa en mugg för 4000 till mig...varsegod!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0